Skip to main content

krim safi lidah buaya

HAI  ... =)

Ok...entry sebelum ni aku ada cerita pasal bedak ronasutra kan....disebalik bedak ronasutra yang aku pakai tu , aku pakai krim safi tutup hijau ni dulu...

Ada membe aku tanya aku pakai apa kat muka jadi putih kan..Ini la jawapannya...sebenarnya
krim safi ni nak jadikan muka gebu gebas tu ambik masa tau...aku pakai start sekolah menengah lagi..form 3 kot.

Safi ni murah...sbb tu dulu masa sekolah aku mampu beli...walaupon murah tapi berbaloi...cuma kesabaran sangat dititikberatkan sebelum anda memilih untuk pakai krim ni.
masa mula-mula pakai memang naik jerawat...tapi, sabar......sebab dugaan banyak tau kalau ada jerawat..dugaan paling menyakitkan bila ada orang tegur jerawat kita..bagi aku orang yang tegur jerawat orang lain ni kan dia jeles sbb jerawat tak nak naik kat muka dia.haha.(aku cuba think positif)

Haaa tu dia......hijau sungguh noh...inilah gerangannya. Krim safi sari lidah buaya. terrbaik baq hang.



Cara pakai krim safi ni kalau ikut cara aku la, aku akan sapu krim ni sikit-sikit je....kalau anda jenis yang kurang penyabar dan nak sangat cepat putih anda cuba sapu banyak-banyak pastu anda tengok cermin...haaa kalau rasa ada masalah jantung jangan tengok...sebab anda akan nampak pontianak kat dalam cermin tu .
Oleh itu, ikut la nasihat aku sapu sikit-sikit je...dah boleh tutup cela.

                                             
Krim safi ni ada lagi kebaikan dia..dia boleh kecutkan jerawat tau...kalau naik jerawat sebelum tido aku akan letak sikit kat jerawat aku...jgn kata jerawat hilang sekali parut hitam tu pon cepat pudar. Aku tak perasan pon parut hitam aku dah hilang membe aku la tegur..."eh kak wa ritu bukan ke kak wa ada parut hitam besar,mana pegi?" haha...baru aku perasan...sebenarnya aku pon tak tahu krim safi ni boleh hilangkan parut hitam. Aku saja  letak kat parut tu malam2 sebelum tidur sebab aku nyampah tengok jerawat kemerah-merahan tu. Cam annoying sangat. Tapi tak sangka dapat kebaikan 3 dlm 1
  1.  jerawat kecut
  2.  parut hitam pudar
  3.  Cerah sikit dari zaman persekolahan
Ok lah. Selamat mencuba. See you next entry. Kalau anda pernah pakai krim ni cuba la share kebaikan dia kat ruangan komen ye. terima kasih sekali lagi. byeeee.






Comments

  1. Bole try ni..kulit jrwt .brminyak & parut bole ke

    ReplyDelete
  2. Saya pakai krim ni bila ada jerawat kt muka je. Kat bintik jerawat tu tepek tebal sikit sebelum tidur. Esok pg hilang terus

    ReplyDelete
  3. Boleh ke pakai lepas mosturiser

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Review : sunblock HELIOCARE 360

Assalamualaikum dan hai. Pada bulan mac 2019 baru-baru ni wawa sekali lagi breakout. Kali ni breakout wawa adalah disebabkan oleh sunblock. Sebelum ni wawa ada review sunblock juga hampa boleh baca sini . Tapi wawa stop pakai Derma E sbb susah nak beli. Kena beli online dan oleh kerana dia produk US so, macam lambat la sampai. Jadi wawa cuba cari sunblock yang ada dekat Watson je but before that wawa baca review kat google dan group produk farmasi kat fb. Wawa terjebak dengan satu sunblock ni, Yadah tone up base . Ramai cakap ok. So, wawa try dan sampai 2 bulan wawa pakai baru wawa tau yang sunblock tu buat muka wawa

Ciri-ciri Sunscreen terbaik

Sunscreen sangat penting dalam rutin penjagaan kulit seharian kita. Tentunya ada yang mengelak untuk pakai sunscreen sebab bila pakai especially selepas letak foundation terus mekap jadi oily lah, kadang-kadang bercapuk dan rasa melekit di wajah. Memang dari dulu wawa tak pakai sunscreen sampailah kulit wawa rosak dan bila jumpa doktor pakar kulit perkara pertama yang dia tanya