Skip to main content

cinta monkey

Assalamualaikum.....

Wahhhh dah lama aku tak menulis..bz dengan masalah aku yang belum selesai..serabut kepala otak aku. Oleh kerana itu, aku pon kemas-kemas barang aku yang agak tunggang langgang dikerjakan anak-anak aku....then aku terjumpa ni.....jeng..jeng....jeng.....


hah.....hambik kau !....ni la gambar zaman persekolahan aku.....aku sangat kering kontang dan tetibe jadi tinggi and plus aku nampak sangat kelam. muahahahaha......
Alkisahnye
......setahun selepas gambar ni diambil, aku pindah sekolah. Selalu kan kalau budak baru mesti hot and menjadi siulan. Tapi, bukan aku. Hehe.
se plewood2 aku pon...aku ada boyapren tau! (oi mak ko suh ko blajo ko main cintan lak )...hehe. gatai menghela. Aku kapel la dengan sorang mamat ni....bajet hensem sangat ar.(agak hensem la dia masa tu), tak lama pon...dalam 2minggu je....lepas tu naik cuti je ada membe aku gitau,
mas : oi wa hg tau dok aku nampak ....... keluaq dengan adik angkat dia.
aku: blurrrr (arghhhh apa salah aku? aku tak hot ke? )
masa tu aku pikir camtu.....dan bila dah tua ni aku tengok gambar ni baru aku sedar diri nape mamat tu tinggalkan aku. kah kah kah!

Pada pendapat aku la kan, ni aku relatekan dengan kisah aku sekarang la....aku simpulkan lelaki ni kalau dia tengok seorang pompuan tu cantik, yes! yes! i want her. aku nak kapel dengan dia. So bila dah dapat pompuan tu then dia rasa pompuan tu bosan, or mengada or menyusahkan dia, maka jawapannya adalah curang...cari pompuan lain.! untuk yang belum kahwin yes, aku setuju korang buat cam ni....sebab nak cari yang terbaik kan....Tapi untuk yang dah berkahwin, lelaki yang macam ni korang boleh pegi mampus! sebab apa? haaaaa.....ni nak habaq mai. Dalam perkahwinan paling penting adalah komunikasi. Suami isteri kena selalu sembang-sembang...i mean, selalu berbincang. Luahkan apa yang tak puas hati pada pasangan. Tegur la pasangan tu kalau dia ada buat silap. Kalau takut dia kecik hati tegur la sambil gurau-gurau..tegur-tegur manja gitu......ini tak, ada yang tak puas hati dipendam bila stress mula la nak shake shake kat we chat tu cari pompuan yang kesunyian! puiiiii!!!!!. Lepas tu mula la bagi 100 alasan kenapa dia curang. Pompuan juga yang salah. untuk asshole yang macam ni boleh blah! (macam lagu nanasheme tu).

SALAH LELAKI

Haaaa tau tak pa! Untuk lelaki tolong ea....mengaku la yang tu kesilapan korang sendiri...Semua atas pada diri korang sendiri. Kegagalan mengawal emosi dan hawa nafsu yang rapuh boleh menjerumus kepada berlakunya zina. (nauzubillah). Apapun masalah dan badai yang mendatang kepada sesuatu hubungan itu hendaklah ditangani dengan waras akal dan berhemah. Suami haruslah mengekalkan mahligai yang dibina dan bukanlah mencari jalan mudah.

Setiap manusia di dunia ini mempunyai keinginan dan nafsu yang boleh mendorong mereka melakukan perkara yang mereka sendiri sedar akan kesalahannya. 
Namun, apa sahaja yang berlaku baik atau buruk datangnya dengan niat dan bukannya berlaku secara tiba-tiba. Kawal diri, jangan mudah terpengaruh dengan cerita kawan-kawan yang curang belakang isterinya..Nampak je diorang bangga tapi pernahkan anda tahu disebalik kebanggan itu terselit rasa bersalah dan berdosa ya amat pada isterinya?. Rasa berdosa dan bersalah ini pasti akan mengejar si pelaku curang....Sooner or later!
Elakkan dari bertemu dengan sebarang 'peluang'. Lari darinya sejauh mungkin.

Bagi aku, jika berlaku perselisihan faham dengan pasangan dan anda memilih untuk menyelesaikannya dengan berlaku curang, maka itu adalah tindakan paling bodoh dan paling hina anda lakukan sepanjang hidupmu...Trust me.

thanks for reading....bye






Comments

Popular posts from this blog

Review : sunblock HELIOCARE 360

Assalamualaikum dan hai. Pada bulan mac 2019 baru-baru ni wawa sekali lagi breakout. Kali ni breakout wawa adalah disebabkan oleh sunblock. Sebelum ni wawa ada review sunblock juga hampa boleh baca sini . Tapi wawa stop pakai Derma E sbb susah nak beli. Kena beli online dan oleh kerana dia produk US so, macam lambat la sampai. Jadi wawa cuba cari sunblock yang ada dekat Watson je but before that wawa baca review kat google dan group produk farmasi kat fb. Wawa terjebak dengan satu sunblock ni, Yadah tone up base . Ramai cakap ok. So, wawa try dan sampai 2 bulan wawa pakai baru wawa tau yang sunblock tu buat muka wawa

krim safi lidah buaya

HAI  ... =) Ok...entry sebelum ni aku ada cerita pasal bedak ronasutra kan....disebalik bedak ronasutra yang aku pakai tu , aku pakai krim safi tutup hijau ni dulu... Ada membe aku tanya aku pakai apa kat muka jadi putih kan..Ini la jawapannya...sebenarnya

Ciri-ciri Sunscreen terbaik

Sunscreen sangat penting dalam rutin penjagaan kulit seharian kita. Tentunya ada yang mengelak untuk pakai sunscreen sebab bila pakai especially selepas letak foundation terus mekap jadi oily lah, kadang-kadang bercapuk dan rasa melekit di wajah. Memang dari dulu wawa tak pakai sunscreen sampailah kulit wawa rosak dan bila jumpa doktor pakar kulit perkara pertama yang dia tanya