Skip to main content

Psikopat? Jauhi manusia seperti ini

Oke hai semua...


Psiko? Pernah tak anda berhadapan dengan mereka yang psiko ini? Oke hari ni aku bukan nak story pasal psiko tapi psikopat.

Psikopat berasal dari perkataan psyche yang bererti jiwa dan pathos yang bererti penyakit.

Psikopat berbeza dengan psiko kerana seorang psikopat tidak hilang ingatan malah dia sedar sepenuhnya dengan segala apa yang dilakukannya.

Seorang psikopat sangat pandai
berbohong dan suka memfitnah untuk mendapatkan kepuasan dan keuntungan diri sendiri. Golongan ini sangat licik dan bijak dalam memutar belitkan fakta dan kadang-kadang mereka akan buat seolah-olah anda yang gila. Hidup anda yang menjadi mangsa psikopat ini akan berasa tidak aman dan sentiasa ketakutan.


poor you...victims!!!


Menurut kajian terdapat 1% dari jumlah populasi penduduk dunia mengidap psikopat ini. So, untuk melindungi diri anda dari terjebak dan menjadi mangsa manusia seperti ini mari kita kenali ciri-ciri mereka :

1. Berpenampilan menarik


Dia ini tidak semestinya segak dan kacak tetapi berpenampilan menarik dan membuat orang senang dengannya. Tapi jangan terpedaya ya kerana dia akan cuba memanipulasikan anda dengan perwatakan dan pesonanya itu. Selidik dulu betul-betul.




2. Menginginkan hubungan yang serius dalam waktu yang singkat.

Seorang psikopat memang nak cepat je dalam bab kahwin or nak tunang. Anda jangan ingat dia betul-betul sayangkan anda ye .....(jangan perasan), kerana selalunya dia ada agenda yang tersendiri.




3. Suka bercakap bohong

Psikopat tidak pernah jujur kepada pasangannya. Pelbagai alasan akan diberi dan kadang-kadang alasan yang sama. Dia tidak akan peduli anda percaya atau tidak.

4. Berasa diri dia je betul, ego tinggi sampai langit.

Dia sering perasan segala yang dilakukan dan dituturkan sahaja yang betul.Tidak pernah berasa bersalah. Dia akan melenting jika ada yang menegur dia salah.

5. Senang membuka cerita masa lalu

Seorang psikopat memang mudah menceritakan kisah lalu dan dalam kisah tersebut selalunya dia saja yang hebat dan terbaik. Kalau cerita tu kalah hero filem tamil. huahuahua.

6. Hidup sebagai parasit

Dia sering menggunakan orang di sekelilingnya untuk kepentingan diri sendiri. Beza dia dengan orang normal ialah seorang psikopat tidak mempunyai hati nurani atau pun senang cakap dia kejam secara halus.

7. Bercakap tanpa berfikir dan bagi pasangan jealous

8. Campak kau jauh-jauh

setelah dia berjaya menjerat anda dan membuatkan anda tidak boleh melepaskannya dia akan segera membuang anda seperti tidak pernah ada apa-apa hubungan pun. Then, dia akan cari mangsa baru.

9.  Bukan lesap terus


Walaupun dia sudah tinggalkan anda, bukan bererti dia benar-benar hilang. Di saat dia tahu anda sudah 'move on' dia akan cuba memancing anda kembali. senang cakap...tiba-tiba jadi baik dan macam dah insaf bebeno la. No, no, no jangan tertipu lagi. Jauhkan diri dari orang sebegini. 


puiiiii

10.  Suka membangkang

Dia ini sering bertukar-tukar tempat kerja kerana seringkali membangkang, tidak mematuhi aturan, berkonflik dengan atasan dan lain-lain.

Ciri-ciri di atas juga disebut psikopati. Pengidapnya juga seringkali disebut orang gila tanpa gangguan mental.

Oke guys...scary sebenarnya pengidap psikopat ni. 

Berhati-hati jika anda ter 'kenal' orang yang seperti ini. Tendang jauh-jauh ye. Jumpa lagi di entry yang lain. Thanks for reading. byeeeeee


sumber:

  1. www.desisachiko.com
  2. www.traxonsky.com
  3. www.alodokter.com

Comments

Popular posts from this blog

Review : sunblock HELIOCARE 360

Assalamualaikum dan hai. Pada bulan mac 2019 baru-baru ni wawa sekali lagi breakout. Kali ni breakout wawa adalah disebabkan oleh sunblock. Sebelum ni wawa ada review sunblock juga hampa boleh baca sini . Tapi wawa stop pakai Derma E sbb susah nak beli. Kena beli online dan oleh kerana dia produk US so, macam lambat la sampai. Jadi wawa cuba cari sunblock yang ada dekat Watson je but before that wawa baca review kat google dan group produk farmasi kat fb. Wawa terjebak dengan satu sunblock ni, Yadah tone up base . Ramai cakap ok. So, wawa try dan sampai 2 bulan wawa pakai baru wawa tau yang sunblock tu buat muka wawa

krim safi lidah buaya

HAI  ... =) Ok...entry sebelum ni aku ada cerita pasal bedak ronasutra kan....disebalik bedak ronasutra yang aku pakai tu , aku pakai krim safi tutup hijau ni dulu... Ada membe aku tanya aku pakai apa kat muka jadi putih kan..Ini la jawapannya...sebenarnya

Ciri-ciri Sunscreen terbaik

Sunscreen sangat penting dalam rutin penjagaan kulit seharian kita. Tentunya ada yang mengelak untuk pakai sunscreen sebab bila pakai especially selepas letak foundation terus mekap jadi oily lah, kadang-kadang bercapuk dan rasa melekit di wajah. Memang dari dulu wawa tak pakai sunscreen sampailah kulit wawa rosak dan bila jumpa doktor pakar kulit perkara pertama yang dia tanya