Skip to main content

Psychology tricks


 1. Jika anda dalam keadaan marah, cuba lukis garis lurus banyak-banyak. Percayalah dengan hanya melukis corak yang simple akan dapat menenangkan anda.


 2. Senyum sebelum menjawab telefon boleh membantu meningkatkan mood happy dan suara yang ceria ketika berbual dalam talian. 



 3. Jika seseorang dalam keadaan marah, cuba beri sokongan pada dia dan tegaskan yang dia ada hak untuk luahkan segala amarahnya. Jangan sesekali suruh dia bertenang sewaktu tengah marah kerana ini akan membuatkan dia berasa lebih marah dan keadaan akan menjadi bertambah parah. 


 4. Bila kita rapat dengan seseorang, secara automatik kita akan dengar suara dia dalam kepala kita ketika baca mesej dari dia. 

 5. Jika nak tahu seseorang itu beri nombor telefon yang betul atau tidak cuba baca nombor yang diberi secara terbalik. Jika dia betulkan maka betul la itu nombornya. 

 6. Seseorang akan menjadi lebih jujur jika dia dalam keadaan keletihan. Oleh sebab itu, ramai yang memilih untuk meluahkan perasaan ketika berbual sebelum tidur.  

7. Ibu jari anda sebenarnya sama panjang dengan hidung anda. 


 8. Kajian psychology menunjukkan orang yang sedang menipu lebih cenderung melihat ke atas dan ke kiri ketika bercakap



9. Lelaki lebih mudah melupakan tetapi tidak mudah memaafkan, manakala perempuan lebih mudah memaafkan tetapi susah untuk melupakan. 

 10. Perkataan menipu diri sendiri yang sering digunakan adalah "i'm fine". 

 11. Kalau kita nak meminta sesuatu pertolongan pada seseorang, cuba bisik atau bercakap pada telinga kanannya. In shaa Allah... Dia mesti akan tolong.

Ok thanks for reading.... Daaaa


Sumber : Quora (Alfred hand) 

Comments

Popular posts from this blog

Review : sunblock HELIOCARE 360

Assalamualaikum dan hai. Pada bulan mac 2019 baru-baru ni wawa sekali lagi breakout. Kali ni breakout wawa adalah disebabkan oleh sunblock. Sebelum ni wawa ada review sunblock juga hampa boleh baca sini . Tapi wawa stop pakai Derma E sbb susah nak beli. Kena beli online dan oleh kerana dia produk US so, macam lambat la sampai. Jadi wawa cuba cari sunblock yang ada dekat Watson je but before that wawa baca review kat google dan group produk farmasi kat fb. Wawa terjebak dengan satu sunblock ni, Yadah tone up base . Ramai cakap ok. So, wawa try dan sampai 2 bulan wawa pakai baru wawa tau yang sunblock tu buat muka wawa

krim safi lidah buaya

HAI  ... =) Ok...entry sebelum ni aku ada cerita pasal bedak ronasutra kan....disebalik bedak ronasutra yang aku pakai tu , aku pakai krim safi tutup hijau ni dulu... Ada membe aku tanya aku pakai apa kat muka jadi putih kan..Ini la jawapannya...sebenarnya

Ciri-ciri Sunscreen terbaik

Sunscreen sangat penting dalam rutin penjagaan kulit seharian kita. Tentunya ada yang mengelak untuk pakai sunscreen sebab bila pakai especially selepas letak foundation terus mekap jadi oily lah, kadang-kadang bercapuk dan rasa melekit di wajah. Memang dari dulu wawa tak pakai sunscreen sampailah kulit wawa rosak dan bila jumpa doktor pakar kulit perkara pertama yang dia tanya