Skip to main content

Angan-Angan Mat Jenin

Hai

Beberapa hari yang lalu aku berborak dengan seorang kawan melalui whatsapp. Dia ni memang terkenal dengan mulut yang pedas. Bukan sebab makan cili. Tapi dia kalau cakap memang makan dalam. So aku mengadu sikit kat dia dan dia balas dengan kata-kata yang sangat
menyakitkan. Huh, nyesal aku cakap. Walaupun semua kata-kata dia pada aku memang betul. But it's really hurt. Really, really hurt. Ohhhh......

Antara bahagian yang paling menyakitkan adalah ' kau dok angan-angan mat jenin tak guna juga'. Dia cakap aku angan-angan mat jenin??? Ya aku memang suka berangan. Tapi kenapa nak salahkan mat jenin?

Kalau ikut yang aku ingat la. Mat jenin ni memang suka berangan dan satu hari dia sibuk berangan nak jadi kaya dan mengahwini puteri raja. Akhirnya dia terjatuh dari pokok kelapa dan mati di tempat kejadian.

Jadi, kawan aku tadi sebenarnya nak menegaskan pada aku, jangan sibuk berangan je, buat sesuatu dengan bersungguh-sungguh dan pastikan buat sampai jadi. 

Walaubagaimanapun, aku terfikir....kalau mat jenin masih hidup, adakah dia akan berusaha untuk menjadi kaya dan mengahwini puteri raja seperti dalam angan-angan dia???? Haaaa siapa tahu kan?. 

Jadi, sekian sahaja kawan-kawan. Selamat berangan!!

byeee.



SUMBER
1. bp.blogspot.com
2. ytimg.com

Comments

Popular posts from this blog

Review : sunblock HELIOCARE 360

Assalamualaikum dan hai. Pada bulan mac 2019 baru-baru ni wawa sekali lagi breakout. Kali ni breakout wawa adalah disebabkan oleh sunblock. Sebelum ni wawa ada review sunblock juga hampa boleh baca sini . Tapi wawa stop pakai Derma E sbb susah nak beli. Kena beli online dan oleh kerana dia produk US so, macam lambat la sampai. Jadi wawa cuba cari sunblock yang ada dekat Watson je but before that wawa baca review kat google dan group produk farmasi kat fb. Wawa terjebak dengan satu sunblock ni, Yadah tone up base . Ramai cakap ok. So, wawa try dan sampai 2 bulan wawa pakai baru wawa tau yang sunblock tu buat muka wawa

krim safi lidah buaya

HAI  ... =) Ok...entry sebelum ni aku ada cerita pasal bedak ronasutra kan....disebalik bedak ronasutra yang aku pakai tu , aku pakai krim safi tutup hijau ni dulu... Ada membe aku tanya aku pakai apa kat muka jadi putih kan..Ini la jawapannya...sebenarnya

Ciri-ciri Sunscreen terbaik

Sunscreen sangat penting dalam rutin penjagaan kulit seharian kita. Tentunya ada yang mengelak untuk pakai sunscreen sebab bila pakai especially selepas letak foundation terus mekap jadi oily lah, kadang-kadang bercapuk dan rasa melekit di wajah. Memang dari dulu wawa tak pakai sunscreen sampailah kulit wawa rosak dan bila jumpa doktor pakar kulit perkara pertama yang dia tanya