Skip to main content

raya oi raya!!!

Assalamualaikum semua....

Alhamdulillah...Raya lagi dan raya-raya-raya.  Hampa semua raya kat mana? mesti di kampung halaman masing-masing kan. Hmmm sebelum ni aku agak sedih mengenangkan may be tahun ni raya kat Klang ja, tapi
bila tiba malam raya semua plan bertukar. Mak ajak beraya dekat Kg. Batu Papan, Mengkarak Pahang. 


So, pagi raya tu kami semua bertolak la ke Pahang dengan 2 biji kereta. Adik aku dan suami dia bersama mak and abah aku 1 kereta, dan aku, anak-anak, kaklong dan anak-anak dia 1 kereta. Biasa la raya-raya ni anak-anak la yang paling happy kan. Riuh rendah dalam kereta, mula-mula boleh layan lagi bila dah membingit rasa nak naik hantu dah. hehe.
 
Bila sampai ja kampung... aku dah rasa cam...' macam tak best je macam boring je'. As long as my parent happy jumpa bapa saudara abah, so, aku no hal la. Layan......

Keesokan paginya.....
jeng...jeng jeng...aku teroka rumah tu.... wahhhh cantiklah rumah 'tok tih' ni....Apa lagi tanpa membuang masa aku selfie la... rugi tak rakam moment kampung dan suasana kampungan ni.

       Saja la nak pose dekat pokok mangga sebab matching sangat dengan baju i

               pintu pagar ni...klasik. Kalau bukan sebab pakai kebaya aku dah panjat

                                      haaaa pose sikit depan rumah


Setelah 29 tahun ni la baru aku merasa beraya di desa. Sebelum ni aku dengar lagu raya ‘ Indahnya Beraya Di Desa’ dan tengok drama rumah kampung ja. Sekarang aku dapat merasainya. Bukan setakat merasai suasana makan pun best la orang kampung masak. Sedap sangat-sangat.


Paling heaven aku rasa ketupat dia. Ketupat periuk kera. Wahhhhh ohsem. Ini adalah kali pertama aku makan. Sedap weh… kat Klang mana ada. Susah nak cari periuk kera ni kalau kat KL. Orang sini senang je masuk hutan.

 



Terkilan sikit sebab tak sempat nak ambik gambar dengan tok aki dan wan ( atok sedara). Soooo sad =(. Ntah bila dapat jumpa lagi. Aku rasa tak pergi dah kot selagi anak-anak aku tak besar... sesak nafas berjalan jauh dengan mereka. 

Ok la... sekian saja entry untuk raya kali ni. Jumpa lagi. Byeeee 

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Review : sunblock HELIOCARE 360

Assalamualaikum dan hai. Pada bulan mac 2019 baru-baru ni wawa sekali lagi breakout. Kali ni breakout wawa adalah disebabkan oleh sunblock. Sebelum ni wawa ada review sunblock juga hampa boleh baca sini . Tapi wawa stop pakai Derma E sbb susah nak beli. Kena beli online dan oleh kerana dia produk US so, macam lambat la sampai. Jadi wawa cuba cari sunblock yang ada dekat Watson je but before that wawa baca review kat google dan group produk farmasi kat fb. Wawa terjebak dengan satu sunblock ni, Yadah tone up base . Ramai cakap ok. So, wawa try dan sampai 2 bulan wawa pakai baru wawa tau yang sunblock tu buat muka wawa

krim safi lidah buaya

HAI  ... =) Ok...entry sebelum ni aku ada cerita pasal bedak ronasutra kan....disebalik bedak ronasutra yang aku pakai tu , aku pakai krim safi tutup hijau ni dulu... Ada membe aku tanya aku pakai apa kat muka jadi putih kan..Ini la jawapannya...sebenarnya

Ciri-ciri Sunscreen terbaik

Sunscreen sangat penting dalam rutin penjagaan kulit seharian kita. Tentunya ada yang mengelak untuk pakai sunscreen sebab bila pakai especially selepas letak foundation terus mekap jadi oily lah, kadang-kadang bercapuk dan rasa melekit di wajah. Memang dari dulu wawa tak pakai sunscreen sampailah kulit wawa rosak dan bila jumpa doktor pakar kulit perkara pertama yang dia tanya