Skip to main content

Tumit kaki pecah





 Hai assalamualaikum. 

Sorry la pagi-pagi lagi dah letak gambar kaki, dah la pecah dan merekah plak tu. hehe. Sebenarnya yang penting anda tahu ini bukan kaki aku. heeeee.

Tumit merekah ni masalah sejagat. Anda cantik dan vogue macam mana sekalipun tumit anda pasti pecah juga kalau tak di jaga dengan baik. Antara sebab-sebab tumit merekah adalah: 

 1. Kekurangan air dalam badan
, menyebabkan kulit menjadi kering, berkilat, bersisik dan akhirnya merekah.

2. Genetik, jika keluarga kita mempunyai masalah kulit kering maka kita juga akan cenderung menghadapi masalah yang sama.

3. Berat badan berlebihan, berat berlebihan dan tubuh yang lebar tidak dapat ditampung oleh kaki, seterusnya akan menyebabkan kulit kaki merekah.

4. Tidak memakai stokin ketika bersukan akan menyebabkan kulit kaki cedera.

Pada pendapat aku, tak kisah la anda gemuk ke, kurus atau sedang-sedang kalau bahagian tumit tak dipedulikan memang akan pecah. 
Aku juga mengalami masalah yang sama akibat 3 minggu aku tak pedulikan kakiku. Dah la bulan puasa, tentu sekali kurang minum air, malam letih dan mengantuk terus tidur dan lupa untuk membelai kaki. Akekekeke. 

Lantas aku google cara untuk hilangkan tumit pecah ni, macam-macam la petua rendam kaki dalam jus lemon la, letak gliserin la, letak lotion nivea la.... semua cara ni sangat leceh. Aku ada cara yang tersendiri untuk hilangkan tumit pecah ni. 

Seperti biasa aku berani kerat kuku tak sampai seminggu kalau anda sapu ni mesti kulit kaki akan kembali normal, cantik dan lembab-lembab gitu.


Taaaaraaaa haaa ni la ubat paling mujarab dalam mengatasi masalah tumit pecah.
Sapu baby oil ni setiap malam sebelum tidur in Shaa Allah dengan izin Allah kaki anda akan kembali cantik, halus dan lembut seperti di bawah ini.



Kredit to my friend Ecah Ayra yang bagi petua ni. Terima kasih umi Ayra dan Furqan!

Selamat mencuba!!! bye......





















Sumber
1. http://syokcariduit.blogspot.my

Comments

  1. Replies
    1. terima kasih abg ben kerana sudi melawat blog saya yang tak semenggah ni. Bestnyeee =)

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Review : sunblock HELIOCARE 360

Assalamualaikum dan hai. Pada bulan mac 2019 baru-baru ni wawa sekali lagi breakout. Kali ni breakout wawa adalah disebabkan oleh sunblock. Sebelum ni wawa ada review sunblock juga hampa boleh baca sini . Tapi wawa stop pakai Derma E sbb susah nak beli. Kena beli online dan oleh kerana dia produk US so, macam lambat la sampai. Jadi wawa cuba cari sunblock yang ada dekat Watson je but before that wawa baca review kat google dan group produk farmasi kat fb. Wawa terjebak dengan satu sunblock ni, Yadah tone up base . Ramai cakap ok. So, wawa try dan sampai 2 bulan wawa pakai baru wawa tau yang sunblock tu buat muka wawa

krim safi lidah buaya

HAI  ... =) Ok...entry sebelum ni aku ada cerita pasal bedak ronasutra kan....disebalik bedak ronasutra yang aku pakai tu , aku pakai krim safi tutup hijau ni dulu... Ada membe aku tanya aku pakai apa kat muka jadi putih kan..Ini la jawapannya...sebenarnya

Ciri-ciri Sunscreen terbaik

Sunscreen sangat penting dalam rutin penjagaan kulit seharian kita. Tentunya ada yang mengelak untuk pakai sunscreen sebab bila pakai especially selepas letak foundation terus mekap jadi oily lah, kadang-kadang bercapuk dan rasa melekit di wajah. Memang dari dulu wawa tak pakai sunscreen sampailah kulit wawa rosak dan bila jumpa doktor pakar kulit perkara pertama yang dia tanya